23.10.14

טיפים למשקיעים - איך לבחור את הנדל"ן הנכון בשבילכם?


השקעות נדל"ן היו מאז ומעולם ועד היום אפיק קוסם במיוחד למי שרוצה להשקיע ולהרוויח, ובצדק. נדל"ן הוא למעשה אפיק ההשקעה היחיד בשוק ההון שמהווה נכס מוחשי, שאפשר לגעת בו ואי אפשר להזיז אותו לשום מקום. הוא ממשי ואינו וירטואלי, בשונה מרוב הנכסים הקיימים בשוק ההון, בין אם מדובר על קרקע בלבד, ובין אם מדובר על הנכס עצמו.

אם גם אתם מעוניינים להשקיע בנדל"ן, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה טוב יותר, וחכם יותר.


  • כאשר מדברים על השקעות נדל"ן, הדרך הטובה ביותר להיכנס תהיה באמצעות מינוף. ראשית כל, הכניסה לתחום הנדל"ן היא מאתגרת יותר מאשר לכל נכס פיננסי אחר, זאת משום שבשונה ממניה שמתומחרת בדולרים בודדים לרוב, מטר רבוע, בישראל, מתומחר באלפי דולרים, מה שאומר שבכדי לרכוש קרקע או נכס יש צורך בהון עצמי גדול ביותר. הדרך הטובה ביותר למנף כניסה לשוק הנדל"ן היא באמצעות משכנתא.
  • תכנון פיננסי הוא חיוני לפני שמתחילים. מחשבון משכנתא יאפשר לכם לעשות את החישובים הנדרשים לא רק בכל הנוגע לגובה המשכנתא הנדרשת, אלא גם בעניין בחירתה והתכנון שלה. מחשבון משכנתא, אותו ניתן למצוא במרחבים שונים ברשת וכמובן באתר הבנק שיספק אותה מאפשר לעשות חישובים שונים אשר נדרשים באופן חיוני לתכנון נכון ויעיל, לרבות חישובי הדלתא ליצירת רווחים, בין אם מדובר על תכנון הכנסות שוטפות משכר דירה, ובין אם מדובר על גמול חד פעמי כתוצאה ממכירה. עוד על המחשבון של לאומי למשכנתאות, הנחשב מבין הטובים והמדויקים בשוק, ומומלץ ע"י מגוון משקיעים קראו ב - http://apps.blms.co.il/mortgageCalc/mortgage_calc.asp?id=cCalc
  • בדקו היטב לפני שאתם נכנסים. לעולם אל תקנו נדל"ן על הנייר, לפני שהגעתם ובדקתם אותו בעצמם. לצד כל הבדיקות הסטנדרטיות שכוללות משכון של הנכס, התחייבויות שיש עליו, רישום בטאבו ואלמנטים נוספים, חשוב שתבחנו גם היבטים נוספים. הסביבה של הנכס, מידת הפיתוח והפיתוח העתידי שלו, כבישי גישה, נוחות המקום, המתקנים שעומדים סביבו וכל מה שנכלל בתוך ההגדרה הרחבה של בדק בית.
  • יעוץ מקצועי הוא חלק אינטגראלי והכרחי מהתהליך. גם אם אתם בעלי ידע פרטי, חשוב לזכור שכשמדובר על הכסף שלנו היכולת להישאר אובייקטיביים היא מוגבלת. מדובר על מעורבות אישית מאד גבוהה, גם מבחינת משאבים וגם מבחינה רגשית, מה שאומר שחייבים עין חיצונית שתוכל לראות את הדברים כפי שהם. הרבה פעמים החלטה עלולה להתקבל על בסיס אמוציונאלי, וזה סיכון מאד גבוה כשמדובר על השקעות. יעוץ מקצועי היא התמיכה הטובה ביותר שתוכלו לעשות למען עצמכם. יועץ משכנתא יוכל לסייע לכם בתהליך בכל מה שנוגע לתכנון המשכנתא, אבל חשוב להיעזר באנשי מקצוע מתאימים לצורך בחירה של הנכס, המיקום שלו וביצוע כל הבדיקות הנחוצות.
  • שימו לב שתמיד קיימת האפשרות גם להשקיע במניות של חברות נדל"ן, כך להישאר בענף מבלי שיהיה צורך בהון עצמי כה גבוה לצורך כניסה.